De Ardeche en andere rivieren - Reisverslag uit Goes, Nederland van Trinet Stee - WaarBenJij.nu De Ardeche en andere rivieren - Reisverslag uit Goes, Nederland van Trinet Stee - WaarBenJij.nu

De Ardeche en andere rivieren

Door: Trinet

Blijf op de hoogte en volg Trinet

04 Juli 2016 | Nederland, Goes

Ik ben weer veilig thuis….
Na zeven weken kris-kras door Frankrijk.
Ja Francien, ik dender inderdaad maar door. Geen tijd voor rustpauze’s.
Ik spreek onderweg mensen die een paar weken op een en dezelfde camping staan en dagelijks voor hun caravannetje zitten te lezen én naar de buren zitten te kijken. En alleen fietsen om de boodschappen te halen.
Dat is dus echt niks voor mij.
Ik ben en blijf nieuwshongerig. Veel te boeiend een mooi land te ontdekken.

De laatste week was ik dus een paar dagen in de Ardeche. Ook weer verschrikkelijk mooi. Zeker naast en rond de rivier zelf. Er is daar heel veel sportiefs te doen zoals kayakken, abseilen, speleologie en meer van die ongein.
Linda, ga een cursus Frans doen in plaats van in die visvijver zitten staren! Ga daarna naar de Ardeche en alles komt goed. Kijk maar naar de foto’s.
Het was er wel erg druk. Met dat warme weer leek het wel of iedereen het water opzocht.
Ook ik: héérlijk met je voeten in het koude water.
Uiteraard heb ik de Gorges D’Ardeche gereden en ik hoef niet meer te zeggen hoe leuk ik dat soort wegen vind.
De Pont D’Arc noemen ze ‘de poort tot de Ardeche’ en dat is hij ook. Een bijzonder natuurfenomeen die ik vol bewondering bekeken heb.

Langs de Oostkant van de Ardeche stroomt de Rhône. Via het Pilatgebergte ben ik daar naar toegegaan en heb er een dagje van genoten. Een levendige rivier met scheepvaart. En aan de wijnranken aan de oevers mankeerde ook niks.
Daarna kwam ik Noordelijker de Loire weer tegen. En die heeft haar onplezierige imago (voor mij) goed gemaakt.
De kleur was helderder, ze meanderde en er lagen eilandjes in. Alleen de kastelen heb ik niet gezien.
Nou ja, je kunt niet alles hebben.
Ik heb aan de stuwdam van de Loire gestaan in Villerest. Achter de stuwdam was een groot meer. Ook daar werd weer druk aan verschillende vormen van watersport gedaan. En het was er goed toeven bij dik 30 graden.
Veels te warm voor mij…

En toen kwam eindelijk die loodrechte zesbaanssnelweg in zicht. Daar was ik inmiddels aan toe. De Oude Dame ging er helemaal van snorren.
Overnacht in Briare waar een kanaal over de Loire is gebouwd door mijnheer Eiffel (jaha, die van die toren). Leuk om te zien maar snappen deed ik het niet. Maar het zal wel iets bijzonders zijn, want het was er hartstikke druk.

En daarna op de rustige zondag dik 500 km in één keer doorgereden: naar Goes.
De laatste oneffenheid ontmoette ik bij de Westerscheldetunnel. Op de heenreis betaalde ik € 5,- tol en nu mocht ik € 7,50 betalen. Huh? Volgens de tolgaardster kwam dat door de hoogte van de camper. Is de Oude Dame in die zeven weken toch maar mooi van trots gegroeid!

Frankrijk heeft mooie natuur, vriendelijke mensen én is super campervriendelijk.
Ik kijk terug op een práchtige en uitdagende reis.
En dan heb ik nog niet eens alles gezien… Wát een groot land!

Tot slot: weer heel erg bedankt voor jullie leuke en lieve reacties. Daar wentel ik me onderweg altijd in en die houden me op de been.
Enne… tot volgend jaar maar zeker?

  • 05 Juli 2016 - 13:32

    Francien Van Rijswijk:

    Hij doet het weer, de website, ik heb het niet over jou. Jij doet altijd alles goed. Behalve......nu, want mijn kop staat scheef op de romp, de foto is over dwars, jij bent dus nu echt van het padje. Weer thuis zijn en ons geen leuke spannende verhalen meer toesturen dat wordt wennen. Genoten heb ik van het meereizen. Jammer van die tol, je betaalt voor een cappuccino bijna hetzelfde tegenwoordig.
    Nu weer thuis en alles laten bezinken of toch aan dat boek beginnen. Wij gaan het ook weer proberen na alle ellende van afgelopen jaar, even cultuur snuiven in Nederland, dat kan ook. Een paar dagen alles checken. Daarna eind augustus onze favoriete nazomer bestemming in Frankrijk. Helaas zien we elkaar daar dus niet? Of toch? Dankzij jou weer inspiratie genoeg. Dank, dank, dank voor je open visie op alle terreinen.

  • 05 Juli 2016 - 21:34

    Clazien:

    Hele mooie foto's Trinet! Jenny heeft het verhaal voorgelezen en het klonk heel goed je reisverhaal! Ik ben blij dat je weer thuis bent! Zullen we morgen bellen? :) Ik heb veel te vertellen! Zo hebben we bijvoorbeeld de buren brunch in de straat gehad, dat was erg leuk! Daar heb ik twee hele mooie foto's van.

    Groetjes van Clazien :)

  • 06 Juli 2016 - 16:05

    Luuk:

    Zo je reis is weer ten einde maar je kan terug kijken op heel veel moois, schitterende landschappen en heel veel diversiteit en natuurlijk hele mooie foto's als herinnering aan deze reis.
    Nu de Oude Dame even laten rusten en vertroetelen voor je volgende reis.

  • 06 Juli 2016 - 21:51

    Bep:

    Dank dank dank voor heel veel leesplezier en mooie foto's.
    Het was weer heerlijk meereizen met je.
    Ik heb genoten.
    Tot volgende reis. Of wie weet kom ik je een keer in Zeeland tegen.
    Beroemde schrijvers herken ik natuurlijk onmiddellijk . ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trinet

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 771
Totaal aantal bezoekers 155263

Voorgaande reizen:

14 Mei 2016 - 10 Juli 2016

KrisKras door Frankrijk

24 April 2015 - 02 Juli 2015

Mama Mia

19 April 2013 - 28 Juni 2013

Met de camper naar de Westkaap

21 April 2011 - 16 Juli 2011

Naar de Noordkaap

Landen bezocht: