Thank you for the music - Reisverslag uit Goes, Nederland van Trinet Stee - WaarBenJij.nu Thank you for the music - Reisverslag uit Goes, Nederland van Trinet Stee - WaarBenJij.nu

Thank you for the music

Door: Trinet

Blijf op de hoogte en volg Trinet

21 Juni 2015 | Nederland, Goes

Na 8 weken en 4644 kilometer Zweden, heeft deze afstammeling van de Vikingen haar thuishonk gezond en wel bereikt.

De tocht bij Malmö over de Sontbrug gaf evenwel nog enige consternatie (Take a chance on me).
Zoals altijd vertrouw ik blindelings op de TomTom (commissie graag) en Bram (de stem die me de weg wijst).
Toen ik wegreed uit Malmö zei Bram ‘er is een afgesloten weg op uw route’.
Dat gebeurt vaker en daar trek ik me niets van aan, dat zie ik dán wel. Als dat zo is staan er ter plekke altijd omleidingroutes aangegeven.
Dus zijn voorstel om een andere route te nemen heb ik weggeklikt.
Maar Bram blééf maar zeuren over die afgesloten weg. En ik hem maar wegklikken.
Want ik moest Malmö nog uit en als hij die afgesloten weg meldde, haalde hij steeds de visuele route van het beeldscherm. En ik wilde nog wel weten of ik ergens links- of rechtsaf moest slaan (Waterloo).
Bram werd er helemaal zenuwachtig van. Ging harder praten en werd zelfs schor. Wat een gedoe!
Toen ik uiteindelijk op de Sontbrug reed (Money, Money), heb ik hem maar laten schreeuwen, want dat was gewoon kilometers rechtuit rechtaan rijden. Daar kon niets misgaan.
Uiteraard heb ik rustig om me heen gekeken op die brug, want dat is wel een bijzondere rit hoor over zo’n hoge brug.
Toen ik op een gegeven moment door de voorruit keek, zag ik dat de brug over een paar kilometer ophield! Jemig, zou dit de afgesloten weg zijn?
Nu hoefde ik niet om 14.00 uur op een afspraak te zijn, maar om nou een paar dagen op een brug stil te staan was geen aantrekkelijke optie. Nu werd ík pas zenuwachtig en reed redelijk gespannen door.
Na een minuut of tien werd het me eindelijk duidelijk… De brug boven water werd een tunnel onder water (Ring, Ring)….
Weet ik veel.
En dan ben je in Denemarken en een dag later in Duitsland en moet je weer wennen aan een andere taal (Voulez Vous) en andere munten. Wát een omgereken weer.

Maar voor de rest ging de thuisreis helemaal prima (I do, I do).
De kinderen kan ik weer in mijn armen sluiten en mijn eigen Fernando komt er aan.

Ik heb genoten van dit mooie, op alle fronten, vriendelijke en mooie land (Chiquitita).
Het was een ontspannen trip, met redelijk mooi weer en een práchtige hoofdstad.
En Ineke, hoe fijn ik het hier ook heb gehad: De natuur in Noorwegen is ruiger, afwisselender, sensationeler en opener en daarmee nog steeds mijn favoriet.

Ik ga weer voor een poosje van het World Wide Web af. Maar jullie zien me vast terug.
Weer heel erg bedankt voor jullie ruggensteun in de reacties op mijn reisverhalen. Daar doe ik het voor.
Tak!!

  • 21 Juni 2015 - 15:33

    Luuk:

    Je reis is weer voorbij, voor ons een gemis aan verhalen en mooie foto's maar ook weer gelukkig dat je weer veilig thuis bent.
    Bedankt voor de mooie inzichten die je gegeven hebt middels tekst en foto's.

  • 21 Juni 2015 - 16:52

    Nicht Wil:

    Welcome back! Fijn dat je weer behouden thuis bent! Wat had je weer een bijzondere reis.

    Dank voor de mooie en leuke verhalen en de schitterende foto's! Het is voor ons, thuisblijvers, fantastisch om op deze manier met je mee te kunnen genieten.
    Groeten, ook aan de kinderen en Fernando! Tot snel!

  • 21 Juni 2015 - 17:49

    Francien:

    Husbil op stal, Trinet op honk, wat wil een mens nog meer? Ja, verhalen die we nu gaan missen. het was heerlijk meereizen met de oude dame en met jou. Welkom in regenachtig Nederland en geniet nu maar van de knuffels van de kinderen en Fernando. Tot de volgende reis van jou of van ons. Bedankt voor het mee-gluren.

  • 21 Juni 2015 - 18:36

    Petra:

    En zo ben je weer veilig thuisgekomen. Ik heb genoten van je reisverslagen. Kijk weer uit naar volgend jaar. Ben heel benieuwd waar jouw reis dan naar toe gaat.

    Voor ons nog 1,5 week en dan gaan we weer naar Zweden (Chiquitita) en jouw verslagen hebben bij mij het vakantiegevoel aangewakkerd.

    Dank dat je je belevenissen weer wilde delen. Tot volgend jaar.



  • 21 Juni 2015 - 22:50

    Bep (dok):

    Thank you for !! de verhalen en de foto's !!!
    Ik zal het missen, het mailtje met weer een nieuw verslag van Trinet.
    Ook wij maakten de reis met de camper naar Zweden, en 3 x naar Noorwegen.
    Dus...ik was erg benieuwd.
    We hielden van het... Hey Hey ...in Zweden, en reden wel eens achter een volgbil, of lagen in een deuk bij een platslageri waar auto's uitgedeukt werden.
    Maar het ruige, sensationele en open landschap van Noorwegen heeft het ook bij ons gewonnen.
    Groeten.
    Tot de volgende reis !!

  • 22 Juni 2015 - 14:53

    Jeannette Katgert:

    jij bedankt voor je mooie reisverslagen en niet te vergeten de foto's. Wat leuk dat de brievenbussen weer even op het laatst terug komen. Verhalen te over denk ik om nog te vertellen. Ik kijk er naar uit. Fijn dat je weer heel huis thuis bent.

  • 23 Juni 2015 - 14:47

    Liselotte:

    Mama mia! Fijn om je weer gezien te hebben! Ik heb ook weer erg genoten van je verhalen, je avonturen en je foto's! En ik vind t ook fijn om te weten dat je weer veilig en met vlees gevuld in zeeland bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trinet

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 1208
Totaal aantal bezoekers 155277

Voorgaande reizen:

14 Mei 2016 - 10 Juli 2016

KrisKras door Frankrijk

24 April 2015 - 02 Juli 2015

Mama Mia

19 April 2013 - 28 Juni 2013

Met de camper naar de Westkaap

21 April 2011 - 16 Juli 2011

Naar de Noordkaap

Landen bezocht: