De vuurdoop - Reisverslag uit Chesterfield, Verenigd Koninkrijk van Trinet Stee - WaarBenJij.nu De vuurdoop - Reisverslag uit Chesterfield, Verenigd Koninkrijk van Trinet Stee - WaarBenJij.nu

De vuurdoop

Door: Trinet

Blijf op de hoogte en volg Trinet

22 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Chesterfield

De overtocht vrijdag van Hoek van Holland naar Harwich, zés-en-een-half-uur, ging helemaal prima! Rustig zeetje en een rustig maagje. Wat een opluchting.
Pas een paar weken geleden had ik op mijn horloge de tijd een uur vooruit gezet en dat kon ik bij aankomst in Harwich gelijk herstellen. Voor de komende 10 weken dan. Maar dat was wel het minste van mijn zorgen op dat moment....
Ik had bij het plannen van de reis bedacht dat ik na het verlaten van de boot achter een vrachtwagen aan zou kunnen rijden om niet direkt ongelukken te gaan maken met het links-rijden. Ja helaas, ik stond deze keer niet op het vrachtwagendek! Nou ja, dan maar achter die Brit met caravan aan. Ja, weer helaas, de douane wilde weer eens héél graag weten wat ik kwam doen op het eiland. Drank en sigaretten smokkelen. Ow oké, willen we niet weten, rij maar door. Dus reed ik 10 minuten later moederziel alleen de inmiddels donkere jungle van het wegennet van Engeland in. En ook met vier rotondes achter elkaar gelijk het diepe in. Ik vond het dóódeng!
Met het zweet op de rug en doodop ben ik na een uur veilig op de overnachtingsplaats aangekomen. Erg trots op mezelf ben ik als een blok in slaap gevallen. Overmoedig geworden ging ik de volgende dag op pad (heerlijk dat daglicht!). Wat nu weer... Er stonden onderweg borden dat je 50 mocht rijden. Dat deed ik uiteraard netjes, maar ik werd constant (rechts!) gepasseerd. Ongehoorzame Engelsen, dacht ik nog. Het heeft even geduurd, maar na een tijdje kreeg ik toch door dat het geen kilometers maar miles waren. Neehee, geen airmiles. Ik mocht eigenlijk wel 95 rijden! Dûh. En dan zoek je vervolgens een benzinepomp en staat er een bord dat die na 450 yards te bereiken is. Kan je dan nog een cd wisselen of moet je al in de remmen? Gelukkig weet ik dat ook inmiddels.
Nu heb ik het alleen nog maar over de snelweg... In Cambridge mocht ik door de stad rijden, met smalle straatjes. Bij tegenliggers week ik nog net niet uit naar rechts (nou ja, twee keer dan). En als je daarna gaat lopen naar het centrum moet je bij het oversteken óók eerst naar rechts kijken. Zo ben ik gewoon niet opgevoed. Ik ben ook een keer blij dat ik geen fiets bij me heb: niet te doen!! Ik vind het verkeer voorlopig nog een struggle for life hoor.
Maar goed, Cambridge was echt heel leuk en mooi. Het was prachtig weer, dus de hele stad was vol met mensen (en Japanners). Het Engels wat ik om me heen hoorde lag vooral op het Downtown Abbey niveau. Mooi hoor. Ik heb de universiteitsgebouwen bekeken en de 'roeiers-acht' op de rivier de Cam bewonderd. Zondag ben ik naar het Sherwood Forest gereden bij Nottingham. Een grote wandeling gemaakt in het bos van Robin Hood en de grote eik waarin hij zich verborg: de Major Oak. Leuk!!
Op de boerderijcamping (in the middle of nowhere) waar ik vannacht heb geslapen, stonden vanmorgen de ezels nog net niet binnen in de camper. Wat maak ik allemaal toch weer mee. Nog maar amper drie dagen op weg... Ik hou jullie op de hoogte!

  • 22 April 2013 - 14:26

    Francien:

    Zei ik het niet? Dappere Dodo!! Geweldig dat je zonder kleer/camper-scheuren de eerste uren bent door gekomen. Nu wordt het appeltje, eitje en genieten. Ook dit wordt weer een reis met een groot inlevingsvermogen voor ons. Ook genieten dus. Goede reis en we leggen hier alvast een groot internationaal rijbewijs voor jou klaar, nu al verdiend!

  • 22 April 2013 - 20:43

    Laila:

    Geweldig Trinet, ik zie het echt helemaal voor mij, jij lekker rustig 50 km per uur,..
    Ik moet er ook niet aan denken om aan de verkeerde kant van de weg te moeten rijden, en dan die rotondes, pffff dan zou ik het zeker niet breed hebben, petje af!
    Veel plezier verder!!!!
    Groetjes Laila

  • 22 April 2013 - 21:49

    Linda:

    En jawel hoor, de eerste avonturen zijn weer een feit. Al dan niet lichtelijk aangedikt maar direct klaar voor de persen. Dat boek van jou zal een bestseller worden. Veel succes en plezier! Ik volg je op de voet!

  • 22 April 2013 - 22:37

    Jeannette:

    Hoi globetrotter, vanuit een zonnig Portugal volg ik je eerste avonturen. Ik weet zeker dat jij die Engelse wegen binnen no time onder de knie gaat krijgen. De rotondes zijn echt rampzalig herinner ik me. Mooi verhaal over de Miles. Succes en tot het volgend verhaal. Liefs Jeannette

  • 23 April 2013 - 10:06

    Luuk:

    Je bent al weer aardig ingeburgerd in het Britse en dat helemaal zonder cursus.
    Aan je verhalen te horen voldoet je reis tot nu toe helemaal aan je verwachtingen en geniet je volop.
    Nu op naar Abbey road, wordt ook weer leuk. Veel plezier, Luuk

  • 29 April 2013 - 20:44

    Lies:

    Moeders!!
    Lees net je eerste verhaal... Spannend!! Wij zijn net terug uit Zwitserland en Oostenrijk, ski seizoen zit erop! Ga gelijk je andere verhalen lezen!!! Tot zo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trinet

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 850
Totaal aantal bezoekers 155327

Voorgaande reizen:

14 Mei 2016 - 10 Juli 2016

KrisKras door Frankrijk

24 April 2015 - 02 Juli 2015

Mama Mia

19 April 2013 - 28 Juni 2013

Met de camper naar de Westkaap

21 April 2011 - 16 Juli 2011

Naar de Noordkaap

Landen bezocht: