Genieten! - Reisverslag uit Llangollen, Verenigd Koninkrijk van Trinet Stee - WaarBenJij.nu Genieten! - Reisverslag uit Llangollen, Verenigd Koninkrijk van Trinet Stee - WaarBenJij.nu

Genieten!

Door: Trinet

Blijf op de hoogte en volg Trinet

25 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Llangollen

Het was bijzonder hoor, de camping bij Nottingham met de ezels (en de kippen, ganzen, een háán, een poes en een hond). Om de hoek heb ik de camper schoon kunnen maken: stro, grond en stront van de vloer verwijderen.

Vanaf Nothingham ben ik het Peak District ingereden. Wat was dat een mooie rit. Van Chesterfield naar Macclesfield is het een hoogvlakte met diepe dalen en glooiende hellingen. Nu bloeit er nog niets, maar die rit moet verder in het seizoen helemaal schitterend zijn. De wegen waren smal en kronkelig, hier en daar een haarspeldbocht en heerlijk rustig. Ik heb er van genoten. Het leek veel op de Hardangervidda die ik in Noorwegen gereden heb. Ook zo mooi. Dus ik deel voor het Peak District dan ook een tien uit.

Helemaal moe, niet in het minst van het alsmaar ‘links rijden’ roepen tegen mezelf, ben ik in Lymm gestopt bij een overnachtingplaats voor vrachtwagens. Dat doe ik wel vaker en bevalt me prima. Lekker bakkie gezet, sigaretje gerookt en de toestand op de parkeerplaats opgenomen. Ja, het zag er helemaal goed uit en dus besloot ik daar te overnachten.
Ik had dringend een Engelse geaarde verloopstekker nodig (hier hebben ze drie polen in het stopcontact) en zag op het terrein een servicestation waar ze dat vast wel hadden. Ik daar naar toe. De man keek zorgelijk, de vrouw nieuwsgierig. Ik zag ze denken: een vróuw die om een verloopstekker komt? Terwijl hij kreunend aan het zoeken was maakte ik daarom maar een ontspannen praatje met de vrouw en zei dat ik op het terrein ging overnachten. Ze kreeg bijna een hartstilstand. Dat mocht helemaal niet! Ik zou een boete krijgen van 90 pond. Owjee.
Nadat de man de gevraagde verloopstekker opgediept had ben ik dus maar als een haas mijn spullen op gaan ruimen. En ja, tóen zag ik ongeveer 88 borden op het terrein staan dat het verboden is te overnachten voor niet-truckers. Wat een licht is die dappere dodo soms…

Dus maar verder gereden naar Chester. Een heel mooi stadje met authentieke vakwerkhuizen. Ik heb er uren rondgelopen (verdwaald..).
Daarna ben ik Snowdonia ingereden, het Noord-Westelijke deel van Wales. Wales was bij ons vorige maand in het nieuws omdat er zoveel schapen ondergesneeuwd waren. Nou, ik kan jullie gerust stellen: ze hebben er nog genoeg! Het ziet er wit van.
Alle (verkeers)borden staan in twee talen en het Welsh lijkt voor geen meter op Engels. Maar goed dat ze het ondertitelen.
Het was ook weer zo’n schitterende rit over smalle, kronkelige en steile wegen. Nicht Wil, helemaal niks voor jou, dus 'rij' maar weer virtueel met me mee. Snowdonia is een heel ruig gebied met veel bergen en meren. Dus aan haarspeldbochten geen gebrek, wat ik geweldig vind. Maar ik heb ze ooit rechtsom leren rijden en linksom is toch wezenlijk anders… Maar kinders van me: Mom is nog steeds on the road!
Snowdonia krijgt van mij ook een dikke vette 10!!

Maar genoeg nu over koeien en kalveren en naar het serieuze werk.
Ik zou jullie (en vooral Clazien) graag de mooiste foto’s willen laten zien, maar waarbenjij.nu is niet meer wat het geweest is. Ik krijg de foto’s met geen mogelijkheid gedownload onder mijn verhaal. Gggrrr. Ik hou vol, dus wie weet komen ze er later nog aan.
Verder kunnen familie, vrienden, collega’s en bekenden van jullie mijn dagboek ook lezen, zolang de zoekfunctie in onderhoud is, als ze in de browser intypen: trinet.waarbenjij.nu. Zegt het voort!

Geert en Jeanette, maak een foto voor me van het westelijkste puntje van Portugal, want daar zou ik vorig jaar ook graag geweest zijn als mijn rijbewijs niet gestolen was. Geniet voor drie!

Lieve groet aan iedereen en tot de volgende keer.

  • 25 April 2013 - 16:54

    Luuk:

    Het gaat helemaal goed met de globetrotter zie ik en je hebt toch weer een beetje het fijne Noorwegen gevoel lees ik.
    Ik weet dat je graag parkeert tussen de truckers omdat je soms denkt er zelf ook een te zijn maar hier kwam je weer goed weg...
    Blijf genieten en de foto's komen wel,
    Luuk

  • 25 April 2013 - 19:00

    Francien:

    Fotootjes, wat jammer, ik had geen enkele moeite om ze geplaatst te krijgen. Misschien helpt het als je ze eerst verkleint in je fotoprogramma. Ik gebruik Resizelt, snel gedownload en handig in gebruik. Wie weet krijgen we dan nog wat te zien. Inderdaad is de "waarbenjijnu" veranderd maar je krijgt vast nog wel een regendag waarop je dit allemaal kunt organiseren. Ik hoop het niet voor je en trouwens dan zul je daar ook wel weer wat op vinden. Dappere Dodo, ik ben jaloers en wilde dat ik die moed had. Helaas nog niet in mijn bezit. Zeg je wel even wanneer je weer op de nederlandse wegen bent, dan kunnen we daar rekening mee houden.

  • 25 April 2013 - 21:43

    Clazien:

    Hoi Trinette,

    Ik heb vanavond bewonersvergadering gehad. Dit vond ik best leuk. Fijne reis nog, hopelijk komen er nog foto's. Groetjes van Clazien.

  • 26 April 2013 - 10:08

    Ineke:

    Hoi Trinet

    Klinkt allemaal weer heerlijk Ga ervan genieten en wij genieten mee.
    Wij gaan vandaag de zon opzoeken in het zuiden, Tessin, want hier blijft het Maar frisjes. Niet fijn. Ik wil
    voorjaar. Jij tot nu toe goed weer?
    Groetjes

  • 26 April 2013 - 11:26

    Wil:

    Zo dan! De toon is weer gezet. Nog maar nauwelijks op weg of Dappere Dodo zat al bijna te tuchten in een Engelse cel. Nou ja, da's óók avontuur zeggen we dan.
    Wat een heerlijk verslag weer! En ja, inderdaad zou ik met ogen op stelen en rechtop geschoten haren die haarspeldbochten op zijn links beleven. Je kent mij goed. ;)
    Geniet van elk moment en blijf ons meenemen. Met de foto's zal het ook vast goedkomen, maar jouw beschreven beelden zijn voorlopig ook top. Ik zit al klaar voor verdere verhalen, leuk!!
    Veel plezier!!

  • 26 April 2013 - 14:13

    Bep En Wim Berg En Dal:

    Jammer ...dat van de foto's. Maar jouw beschrijving van de reis is zoo duidelijk dat ik alles zo voor me zie. Dat ruige, de haarspeldbochten, vreselijk aan de linkse kant.
    Het lijkt me prachtig daar.
    Maar het genot van ergens de oude dame neerzetten en STAAN aan een fjord, bij een veerstoep of prachtig uitzicht ....hmmm tja dat is Noorwegen.
    Geniet maar weer lekker !!!! Doen wij dat van jouw verslagen.

  • 29 April 2013 - 20:56

    Lies:

    Leuk! De foto's staan er nu wel bij hoor! Alleen die van die boot.. Lieke mu nie van joe?!?
    Die met de ezels is echt geweldig! Denk dat Clazien die ook wel leuk vindt!! Ik ga weer snel doorlezen...

  • 01 Mei 2013 - 20:26

    Geert:

    Hoi, die foto hebben we gemaakt hoor!

    Was erg lekker in Portugal trouwens en we hebben veel aan jou kaarten gehad.
    Nu weer terug in NL en we gaan morgen (vrijdag) maar weer eens op Scalde-Oort kijken.

    Groetjes,
    Geert en Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trinet

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 811
Totaal aantal bezoekers 155330

Voorgaande reizen:

14 Mei 2016 - 10 Juli 2016

KrisKras door Frankrijk

24 April 2015 - 02 Juli 2015

Mama Mia

19 April 2013 - 28 Juni 2013

Met de camper naar de Westkaap

21 April 2011 - 16 Juli 2011

Naar de Noordkaap

Landen bezocht: