Denemarken - Reisverslag uit Amtoft, Denemarken van Trinet Stee - WaarBenJij.nu Denemarken - Reisverslag uit Amtoft, Denemarken van Trinet Stee - WaarBenJij.nu

Denemarken

Door: Trinet

Blijf op de hoogte en volg Trinet

25 April 2011 | Denemarken, Amtoft

Zaterdag bereikte ik Denemarken. Je mag daar niet vrij kamperen, dus heb ik een camping gezocht in Norre Nebel (of all places..). Een hele grote camping met o.a. een mooie kookruimte voor de kampeerders. En ja, wat moet ik als Luuk er niet is om voor me te koken en er geen Nel in de buurt is die zo nu en dan een restje komt brengen… Dan ga je bedenken of je niet eens zelf moet gaan koken.
Ik heb eerst de zaak verkend en mijn ogen uitgekeken. Aardappels werden er geschild, broccoliroosjes gesneden, er werd met creme fraiche gesmeten en sommigen hadden wel vier (4!) pannen op het vuur. Is dit campinglife?? Mââh, zou Ria zeggen.
Ik heb de stoute schoenen toch maar aangetrokken (die rode..) en ben een macaroni-maaltijd gaan maken. Makkelijk zat. De kokende dames keken jaloers naar mijn blauw geëmailleerde pannetje, een erfstuk van Cor en Dinie. En de mannen keken jaloers naar de weinige afwas die er bij mij overbleef. Kortom: ik heb de vuurdoop glansrijk doorstaan! Hiha!

Zondag: Paske (Pasen op zijn Deens).
Ik ben langs de westkust van Denemarken naar het noorden gereden en dat was een schitterende tocht. Ik heb over 210 km vijf uur gedaan. Veel gestopt dus en niet alleen de Noordzee bewondert (die trouwens verdacht veel op die bij Westenschouwen lijkt), maar ook de schitterende natuur. Het was daar ook véél rustiger met toeristen en dat doet me goed.
Overnacht op een kleine camping in Amtoft aan het Limfjord (die trouwens verdacht veel lijkt op het Veerse Meer).
Om in vorm te blijven, want ik zit natuurlijk best veel, doe ik iedere morgen vóór ik ga rijden de warming-up van Tacoyo. Lopen, springen, rekken, strekken en ledematen losmaken tussen de campers door. Meester Alex, je kunt hier op je gemakje een groep of zes starten voor 70-plussers! Ze vinden het allemaal geweldig.

Vandaag (maandag) ben ik op weg naar Hirtshals om morgen de ferry naar Noorwegen te nemen. Spannend!!!
Ik zit trouwens veel in het zonnetje, want het is hier ook schitterend weer. Over het algemeen ben ik rond 13.00 uur op mijn bestemming namelijk.
Nou, tot een volgende keer dan maar!

  • 25 April 2011 - 17:08

    Luuk:

    Je bent ook overal bekend jij, zag ik nou dat je hebt gekookt....???

  • 25 April 2011 - 17:48

    Jeannette Katgert:

    He wereldreiziger, nu moet niet alles op Zeeland gaan lijken daar ging je niet voor weg. Wat heerlijk dat je in de voormiddag al op de plaats van bestemming bent. Lijkt me zeer ontspannen. Morgen de grote oversteek. Nu maar duimen dat het weer goed blijft!
    We gaan het zien!
    Liefs Jeannette

  • 25 April 2011 - 19:46

    Ad:

    Bijna in Noorwegen. Nog ruim 3 uur met de boot en dan sta je op Noorse bodem. Nog een tip ! Koop bij Statoil een beker voor 2011 ( kost rond 10 euro ) en je kunt gedurende jouw hele reis gratis koffie drinken bij alle benzinestations van Statoil.
    Goeie reis verder.

  • 26 April 2011 - 19:45

    Wil:

    Amaaaaaiiii, bij mij vloog van schrik spontaan het internet er uit..... jij hebt g.e.k.o.o.k.t????!!!!! Met een pan??? Het moet toch niet gekker worden hoor, je bent de deur nog niet uit of je gaat al helemaal los! Als je niet oppast ga je de langslopende Lappen nog tracteren op een zelfgebakken taart! Neuhhhhh, nou niet overdrijven Vermeulen. Enfin, ik ben weer kalm en ga je lekker verder volgen. Leuk dit!
    Ciao!!
    Je nichie

  • 27 April 2011 - 17:33

    Laila:

    Inmiddels is het Woensdag, en zit ik elke dag te kijken of de eerste reacties van jou over Noorwegen er al op staat.......nog niet dus...
    We heel fijn dat je elke keer de rust neemt en van het zonnetje kan genieten!
    Goede reis verder!
    Groetjes Laila

  • 28 April 2011 - 17:16

    Clazien:

    Vrolijk pasen !!

    Ik heb leuke paasdagen gehad maar lees dat jij ook fijne dagen hebt gehad.
    Wat spannend dat je met de boot verder gaat reizen naar noorwegen.

    Ik lees met plezier al jouw stukjes.

    Groetjes
    clazien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trinet

Actief sinds 16 Dec. 2010
Verslag gelezen: 958
Totaal aantal bezoekers 155317

Voorgaande reizen:

14 Mei 2016 - 10 Juli 2016

KrisKras door Frankrijk

24 April 2015 - 02 Juli 2015

Mama Mia

19 April 2013 - 28 Juni 2013

Met de camper naar de Westkaap

21 April 2011 - 16 Juli 2011

Naar de Noordkaap

Landen bezocht: